Monday, 7 October 2013

Photo of the day #11 Objects as props

"Objects are props that we need to play this theatre that is our personality"

My tutor Betti Marenko said this during a lecture on "Objectology" today and it got me thinking of what the objects I surround myself with can say of me, or rather the way I portray myself, and if there's really a difference.
Just yesterday I re-organized my bedside table and I guess that someone might think I'm organized by looking at it, when really, I'm not.

Current bedtime book - a very light reading from Paul Arden, I highly recommend this book to anyone who works as a creative; the jewelry I've been wearing lately; pink bowl from IKEA; lip vaseline from Oriflame; nail polish from H&M

PS: again, sorry for the terrible photo quality, my camera isn't ready yet

1 comment:

  1. De facto, até que ponto é que os objectos que dispomos e o modo como os dispomos denotam a pessoa que somos?? Fizeste-me olhar atentamente para a minha escrivaninha - que é onde estou sentada a escrever-te - e ver com olhos de ver o que tenho aqui disposto: um jarro com um aspecto meio country cottage com peónias falsas - sou alérgica ao pólen - um tiffany lamp, um tinteiro art deco, um tabuleiro decorado por mim com um tema outonal - mudo certas coisas na decoração da casa consoante as estações - uma vela com cheiro a baunilha e um relógio estilo antigo relógio suiço. Pergunto-me o que será que isto quer dizer de mim, e o que é que mostra da minha personalidade, pois ao olhar para estes objectos a única coisa que eu acho que eles dizem é que eu gosto de coisas antigas, principalmente da época da Art Deco e da Art Nouveaux, e de coisas com um ar muito campestre... diz dos meus gostos, mas dirá da minha personalidade???
    http://fashionfauxpas-mintjulep.blogspot.com

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely and helpful comments! I read every one of them and will try to answer you once I can! If you decide to follow me, please notify me, so I can follow back
=)